زهرا سادات ترحمی افزود: متقاضیان پس از ورود به درگاه مذکور میتوانند تمام شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز را مطالعه و نسـبت به دریافت مجوز موسسه و مرکز غیردولتی موردنظر خود اقدام نمایند؛ از آنجا که فرآیند دریافت مجوز از طریق سامانه کوتاهتر و سریعتر انجام میشود، متقاضـیان میتوانند بدون مراجعه به بهزیستی، در سراسـر استان درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت و از طریق اداره بهزیستی شهرستان خود پیگیری کننـد.
وی با بیان اینکه در راستای ارتقاء سامانه صدور الکترونیک مجوز مراکز و موسسات غیردولتی، امکاناتی جهت بهینهسازی فرآیند صدور مجوزها به سامانه اضافه شده و تغییراتی صورت گرفته است، گفت: درصورت اعلام نقص مدارک به متقاضی دریافت موافقت اصولی، امکان ویرایش اطلاعات برای او فراهم میباشد. متقاضیان فقط ۳ روز برای رفع نواقص اعلام شده، فرصت دارند. بهعبارتی پس از بررسی پروندهی متقاضیان توسط کارشناسان سازمان بهزیستی و اعلام نقص مدارک و عودت پرونده، متقاضیان باید طی ۳ روز در راستای رفع نواقص اعلام شده اقدام نمایند در غیر اینصورت درخواست متقاضی به صورت خودکار رد میشود.
مسئول دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بهمنظور تسریع در انجام فرآیند، کارشناسان شهرستانها نیز موظفند که ظرف مدت ۱۰ روز پس از تایید مدارک متقاضی توسط شهرستان و صدور نامه استعلام مدرک تحصیلی و سلامت روان متقاضی، تاییدیههای مربوطه را در سامانه بارگذاری کنند. در غیراین صورت سامانه بهصورت خودکار درخواست متقاضی را رد مینماید.
نظر شما